28.8.07

Classe política ?


Avui hi he tornat a pensar, mentre a la Diputació Permanent del Congrés dels Diputats repetíem una i altra vegada la mateixa discussió sobre peticions de compareixença extraordinàries just tres dies abans de començar el període de sessions ordinari.

Tot observant els qui assistíem a la reunió m'ha vingut al cap el "comentari", més aviat atac directe, que vaig rebre fa uns dies per part d'algú a qui no havien agradat els meus sentiments davant la mort d'en Xirinacs.

Allí, entre desqualificacions que pretenien ser personals, però que demostraven el complet desconeixement de les meves característiques personals, hi sortia un cop més aquesta desconcertant dicció que és "classe política".

Els qui ens vam procurar una determinada formació política sabem de què parlem quan parlem de "classe" i de "classes", creiem saber com es determinen i quines són les seves contradiccions, motors de la història.

Ara sembla que s'utilitza la paraula amb una intenció despectiva, no qualificadora.

De tota manera, no puc estar-me de tornar a dir que jo penso que no hi ha, de cap de les maneres, una "classe política".

El que sí que hi ha, ben segur, són polítics al servei d'una classe social o d'una altra.

Si pensem d'acord amb aquestes categories, potser veurem clar el que alguns volen enfosquir tant sí com no.

Etiquetas: ,