27.10.08

Moderació britànica


Fa uns dies que a les parades d'autobús londinenques, als mateixos autobusos i a en rètols a façanes de la ciutat es pot trobat aquesta frase: There's probably no God, seguida de la conseqüència: Now stop worrying and enjoy your life. És a dir, en traducció pròpia i, per tant, aproximada: "Probablement no hi ha Déu. Deixa de preocupar-te i gaudeix de la teva vida."

No puc deixar d'elogiar la moderació i discreció britànica que configura la formulació hipotètica de la frase principal, amb la que em sento plenament identificat.

Estic, d'altra banda, plenament a favor de gaudir de la vida, que és única, i no trobo això gens incompatible amb preocupacions diverses ni, per descomptat, amb compromisos ferms en la defensa de determinades idees d'organització social, de llibertat, de solidaritat i igualtat.

Em sembla, més aviat, que la més que probable inexistència de premi o càstig diví ens deixa més responsablement enfrontats amb la nostra consciència, i converteix l'exigència d'actuar d'acord amb ella en més forta i ineludible.

Des que la vaig llegir m'adhereixo a la sentència que afirma que la promesa d'un premi celestial i d'un càstig infernal és un insult a les persones honrades, que no necessiten aquests estímuls per a actuar correctament.

Si us interessa, podeu trobar informació sobre la campanya londinenca cliquant aquí.

Etiquetas: , ,