28.8.10

Toponímia

Si hom es passa les vacances bastant atent als cartells de carretera i als mapes, com acostumo a fer per a complir els meus deures de co-pilot, els noms de lloc poden ser una permanent font de distracció i, de vegades, de sorpresa, que provoca una curiositat per a saber-ne l'orígen o la real significació, que tot sovint no satisfem.
Deixant de banda el famós Lost - que vaig comprovar personalment fa anys - a Escòcia, vull portar avui només algun dels topònims que m'han encuriosit aquest estiu, sense afegir-hi cap comentari, per a que ningú s'ho pugui prendre malament.
A Baviera hi he trobat un ben curt Au.
A Fuerteventura hi abunda la toponímia que m'ha cridat l'atenció, però en limito la llista a tres. Mal Nombre, Degollada del Agua de Oveja, i el contundent Pedregal de Majada Cabrones.
Al Larzac hi he vist el rètol de Cornus, i al Berry el de Coullons.
Em sembla que per a avui ja n'hi ha prou.

Etiquetas: , ,